Hetkel
vabu kohti

199
/ 233

Merilin Taimre tervislikud nipid väljas söömiseks1. aprill 2019

“Ma tahaks tervislikumalt toituda, aga mul lihtsalt ei ole selleks aega, raha, teadmisi ja motivatsiooni! Ma tean, et päeva esimene toit peaks olema toekas ja mitmekülgne, kuid ometi söön ma vaid ühe võileiva. Tööl lõunapausil võiks olla oma toit ju kaasas, kuid õhtul koju jõudes on toidu ettevalmistamine viimane asi, mida ma teha viitsin. Pealegi ei oska ma nii maitsvat sööki teha. Küll aga kulub meeletult aega ja raha, et väljas süüa. Õhtusöögi ajaks olen tööst väsinud ja tahaks, et toit oma tee minuni leiaks. Nii haaran tihti külmikust midagi kiiret, et isusid rahuldada, kuigi tean, et tervislikust ja täisväärtuslikust toidust on asi kaugel.”

Kas tunned end ositi või täielikult ära? Ma kuulen seda juttu alatihti, nii võõrastelt kui lähedastelt. Me küll arvame, et tervislikult toitumiseks tuleb anda endast 100%, aga see ei ole nii! Mis siis, kui ma ütlen, et sa ei peagi oma mugavustsoonist välja astuma, et oma elu kvaliteeti muuta? Selleks on vaja vaid pisikesi muudatusi, mis ei nõua sinult isegi mitte suuremat ajalist ja rahalist panust. Kuula mind ära…

Täisväärtuslik toit valmistatud spetsiaalselt sinule

Tänapäeval on mitmeid toitlustuskohti, mis valmistavad toitu spetsiaalselt sinu soovide järgi. Olgu selleks pasta, pitsa, salat vms. Söökla ajad on möödas, kus päevapraad oli kivisse raiutud. Solaris keskuses on rohkelt söögikohti nagu Flow Bowl, Tokumaru, BlissTray, Lido jt, kus paned oma prae ise kokku.

Ei talu gluteeni, laktoosi, ei tarbi liha vms? Õpi teenindajale oma erisoove avaldama. Toidud valmistatakse alati vastavalt kliendi soovidele. Tokumaru Take-away poke bowli tellides, saad valida näiteks kõik koostisosad ise! Lidos saad taldrikule kokku seada kõik soovipärased toidud, mis kokku moodustaksid sulle sobiva prae!

Valmistoit otse kätte

Ja kui tööl on kiire või ei taha aega kulutada söögikoha otsingutele, siis tuleb appi Wolt! Kas teadsid, et enamikud Solaris söögikohad pakuvad läbi Wolti kullerteenust, et saaksid oma lemmiksöögi kiirelt ja mugavalt otse kätte? Kaks mure juba lahendatud!

Haara toit kaasa

Kodus pole enam jaksu pärast pikka tööpäeva süüa teha või hommikul pole lihtsalt aega endale vaaritada? No problemo! Kas teadsid, et Solaris toidupoes on lai valik soojasid ja külmasid valmistoite? Ja igale maitsele! Oled sa liha- või kalaarmastaja, taimetoitlane, vegan või mõne toidu vastu allergiline, leiad endale siiski mitmeid häid valikuid! Lisaks on seal laialdane valik tervisetooteid, mille seast valida endale ka kotti kiireks vahepalaks midagi valmis. Nii ei haara sa enam tankla ebatervisliku hot-dogi järele, kui kriipiv nälg on kallal.

Tervislikke nippe väljas söömiseks:

  1. Palu kaste kõrvale – tihti valatakse toit kaloririkka kastmega üle, ilma et seda vaja oleks. Nii saad ise valida, kui palju kastet soovid toidule lisada
  2. Vaheta kaste välja oliiviõli vastu – seda võimalust pakub iga koht. Nii väldid liigset suhkrut, soola ja ebatervislikke rasvu
  3. Palu toidule õli mitte lisada. Köögivilju saab praadida ka ilma ohtra õlita. Mina palun alati, et praadimisel kasutataks minimaalselt rasva kui üldse ning et valmistoidule enam õli peale ei valata, mida tihtipeale tehakse.
  4. Väldi püreesüppe ning toite, mille koostist ei anna kuidagi märgata – püreedesse, vormidesse ja pastakastmesse lisatakse tihtipeale koort, juustu, rasva, soola, suhkrut jms, milleta saame suurepäraselt hakkama ja mida ei tasu liigselt tarbida. Väljas süües tasub valida toit, mille koostisega oled hästi kursis nagu nt poke bowl, vokk, praad, salat, sushi jms.
  5. Vali toit, mis oleks makrotoitainete poolest tasakaalus – nii püsib kõht kauem täis ja kogu keha saab funktsioneerimiseks vajaliku kätte. Süsivesiku allikas võiks olla kiudaineterikas nagu teraviljad, köögiviljad ja vähesel määral puuviljad. Rasva allikas võiks olla kvaliteetne nagu kookosõli, pähklid, seemned, avokaado, neitsioliiviõli. Kindlasti võiks olla esindatud ka valk, kas taimne, loomne või mõlemad. Loomse puhul võiks olla tegemist vabakasvatatud looma, linnu või kalaga. Taimse puhul eelistada GMO vaba toiduainet.
  6. Vaheta välja komponent, mida sa ei soovi – nagu juba mainitud, siis toit pole kivisse raiutud ja kokad tulevad igal võimalikul viisil klientide soovidele vastu. Püüad vähendada süsivesikute sisaldust toidus? Vaheta riis, kartul vms välja värske salati või köögiviljade vastu. Taimsele toidule on ettenähtud loomne kaste, juust, muna vms? Palu selle asemel midagi taimset nt oliiviõli või muu taimne kaste, kaunvilju, pähkleid, seemneid või avokaadot.

Kui sööd tihti väljas, siis väikesed muudatused iga päev mängivad aja jooksul suurt rolli, nii et hoolitse oma tervise eest juba täna!

 

Merilin Taimre

paljasporgand.ee